SV: Sinister: REporting Back: Perthonal Jesus

Johan Cheander Johan.Cheander at xxx.com
Tue Sep 20 15:04:24 BST 2005

"I never made it to Mono to see the much-hyped Jens
Lekman gig(4)"

Sorry for posting this, it's not really the right place or to the right crowd.

But for the Jens Lekman-interested-swedish talking persons on this list, behold:

LÖNNLÖV
Det är höst i Kortedala.
Regnet faller hårt, över alla hemlösa katter.
Låt mig få sova en stund, bara en liten, liten blund.
För hon sa att allting va lönlöst, men jag tyckte hon sa lönnlöv.

Så vi pratade i timmar, dina tårar i mina lakan.
Du sa du tyckte du va ful. Jag fatta ingenting, för det där är skitsnack.
Å det vet du, för du e det vackraste jag har sett ju.
Jag har förlorat mig själv i dig. Förlorar jag dig så förlorar jag mig.
Hon sa att allt va lönlöst, men jag tyckte hon sa lönnlöv.

Och när hon sa att allt va över. Såg jag henne gå där bland löven.
Det enda minne jag behöver. Jag tyckte hon sa lönnlöv.
Å när hon reste sig för att gå. Gick mitt hjärta aldrig sönder.
Jag kommer aldrig att förstå. Jag kommer aldrig att förstå.
Jag kommer aldrig att förstå. Jag kommer aldrig att förstå.

Sorry

/J
 +-+       "sinsietr is a bit freaky" - stuart david, looper           +-+
 +-+  "legion of bedroom saddo devotees" "peculiarly deranged fanbase" +-+
 +-+    "pasty-faced vegan geeks... and we LOST!" - NME April 2000     +-+
 +-+  "frighteningly named Sinister List organisation" - NME May 2000  +-+
 +-+  "sick posse of f**ked in the head psycho-fans" - NME June 2001   +-+
 +-+               Nee, nee mun pish, chan pai dee kwa                 +-+
 +-+               Snipp snapp snut, sa var sagan slut!                +-+